Saturday, August 22, 2009

1 Ramadhan



Hari pertama puasa ni.

Alhamdulillah Luthfil Hadi saya, selamat jugak menghabiskan puasanya hari ni. Anak teruna saya tu, mana biasa menahan lapar lama-lama. Bayangkan tubuh gebunya yang 38kg terpaksa berpuasa. Ya Rabbi.. naik tuli telinga kami sekeluarga mendengar rungutan "LAPAR"nya

Ada jugak kawan yang menelefon dan bertanya khabar tentang dia, ada yg kasihankan dia, konon-kononnya dia baru aja 6 tahun. Benar, Luthfil Hadi saya itu baru 6 tahun tapi dengan suasana esok hari (mentosorrinya pun cuti jugak) belum tentu lagi dia dapat berpuasa penuh . Saya dah dapat bayangkan esok dia akan meraung sakan & bernyanyi riuh dan solutionnya saya dah boleh agak mesti mak dan abah saya akan kalah dengan nyanyian air matanya. Jadi, hari ni saya dan suami memang make sure dia mesti berpuasa penuh, walaupun tadi sejak pukul 2 petang lagi dia sudah berkepit dengan botol air dan gelas di tangan. hehe.

Sebenarnya cerita saya tu selingan aja.

Alhamdulillah, HIRAQ ada produk baru, HOT! HOT! & SPICY..baru keluar dari oven ni. WILDAN untuk anak-anak.
Untuk sahur pertama, memang saya dah suapkan Dania dan Luthfil Hadi WILDAN, JELI dan segelas SUSU KAMBING.
Tadi, saya bertanya pada Dania, rasa ok tak? lapar sangat tak? Dania cakap OK la umi, tak lapar..cuma letih aja mengasuh Dian. hahaha. Maksudnya OK la tu. Luthfil pun boleh bertahan. Apatah orang lain yea tak?

Jom cuba...

No comments: